понеделник, 21 януари 2013 г.

Скъпи предшественици

Здравейте, скъпи мои предшественици,

Аз съм просто един писател. Или бъдещ журналист. И да не забравяме мечтател.
Идвам от време , което все повече ме плаши.
 Годината е 2013. Време на умни телефони, на книги с лица и audiotune. Да, вече няма грамофонни плочи и можем да си "свалим" ( не от тавана, разбира се..от сайт) запис на любимата ни песен. Да, съществува и нещо наречено Гугъл, което спестява 4 часа ровене в библиотеката. И писмата отдавна нямат марки и не са написани на ръка. Дори не са на хартия... е , само тези от енергото и  телефонните компании, но тях никой не обича да ги получава. Снимките вече са на блестящи екрани, фотоапаратите са малки, компактни и можех да си направиш неограничен брой снимки. Apple и Blackberry вече не са само плодове. Всичко е дигитално, онлайн, hd и още милион абревиатури, които ме объркват.

Време на  илюзии и липса на реалии. 

Какво да ви кажа за нас ? Преживяхме няколко апокалипсиса, природни катарзиса и пълни изчезвания на Земята. И това може би ни промени... 
Обвързахме се с технологията. Оставихме я тя да контролира всяка част от живота ни... тя планира седмицата, тя смята,тя пише, тя помни рождени дни. Тя ни събужда и ни прави кафе. Тя ни води на работа всеки ден, тя ни върши работата и после ни прибира вкъщи. Ами вкъщи ? Там отново ТЯ ни забавлява и приспива. И така всеки изминал ден нещата стават все по-сериозно. Минахме онази точка, в която имахме нужда от техниката. Сега тя има нужда от нас, за да работи. Ние сме просто нейния човек, нейния помощник в задълженията, тя ни има и ни използва. Техниката вече е "smart", а безмозъчните кутии с оплетени кабели сме ние.

За хората, ще попитате.. По-добре ли живеят ? Измъкнахме ли се от немотията и мизерията ? По-образовани ли сме ? А по-щастливи ?
 Иска ми се на всеки въпрос да отговоря с "Да", но бих ви излъгала. Сега.. сега сме малко по-различни. Добрите маниери остаряха.Извиненията са слабост, а уважението към възрастните те праща сред най-големите "лузъри" както казва малкият ми братовчед. Нахаканите простаци сега са на мода.Онези, който се държат с жената като с боклук са поставени на пиадестал. Свенливите момичета с чаровни усмивки изчезнаха. Сега са  пропаднали, продават се и се мислят за еманципирани.. "Аз правя секс като мъж, без чувства ! " ... 
Страшно ще кажете. Ами страшно си е , признавам. Образованието ни също пропадна... Достоевски, Хемингуей, Сервантес.. ами те са също толкова чужди на обществото,колкото и останалите галактики. А българските герои ? Тях поне почитат ли ги ? И тук ще ви разочаровам. Много малко от тях се помнят, но дори и да се помнят са обект на гаври и подигравки от страна на новото поколение...

Скъпи мои предшественици,
искам да ви споделя колко много ви завиждам за времето, в което сте живели. Едва ли някой от вас би поискал да види "светлото бъдеще" , за което вие дадохте своя живот. Святата Република, както я наричаше Левски, сега е антоним на "свята". Политиците ни... те са изчадия, слуги на Дяволът, изроди, които се подиграват с народа. А той самият... той е осакатен. Той е дете, чиито очи са избодени с раждането му, чието право на глас е изтръгнато в утробата... Дете, което следва опиянено звънкият шум на парите, меденият гласец и приказните думи на управляващите .

Скъпи мои предшественици, спете своя вечен сън и не се събуждайте, за да не видите жестоката подигравка с някогашния велик народ.
















1 коментар:

  1. Моето име е д-р Ogbidi, роден съм в малко селце в Африка, достоен син или майстор Kebbi. Баща ми ми повери свещения дар на семейството ни, преди да умре. Всеки ден, откакто бях на 10 години, посветих живота си на изпълнението на моя дълг и помагам на всички, които идват при мен за помощ. Поради това моите силни умове увеличават подаръка ми за това или "Свещеното ръководство" с разрешението на моите предци. Ето защо трябваше да пътувам извън Африка и извън нея, за да поставя подаръка си в служба на нуждаещите се. В случай, че се нуждаете от моята помощ за следното: любовна магия, бременност и всякакви други типове или помощ, не се колебайте да се свържете с мен на имейл: ogbidihomeofsolution1@gmail.com или обадете / whatsapp чрез: +2348052523829
    Докато най-накрая изпълня дълга си и съдбата си.

    ОтговорИзтриване